Asfalt Fabrikası

Şirketimiz tarafından 1995 yılında öncelikle Şişli Belediyesi’nin ve diğer çevre ilçelerin yol yapım, asfaltlama ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile yaklaşık 6.000 m2 bir arsa üzerinde kurulmuş olup saatlik 95 tonluk asfalt kapasitesine sahiptir. Üretim kapasitemizi arttırmak, kalite seviyemizi daha da yükseltmek ve sürekli geliştirmek için planlı olarak yatırımlarımız devam etmektedir.

Ürünlerimiz

Modifiye Asfalt

Üstyapı kaplamalarında görülen başlıca bozulma tiplerinden ondülasyon, tekerlek izi oluşumu ve yorulma gibi deformasyonlar, gerek trafik emniyeti açısından, gerekse onarım maliyetlerinin yüksek olması gibi nedenlerle büyük sorunlar yaratmaktadır. Bozulmaların başlıca nedenleri tekrarlanan ağır trafik yükleri, iklim şartlarının yıl içinde büyük değişiklikler göstermesi, bölgesel iklim farklılıklarının karışım dizaynlarında ve bağlayıcı tipi seçiminde dikkate alınmaması ve karışımın özelliklerinin ihtiyaca karşılık verememesidir.
KENTYOL, İstanbul’da yaşanan bu tür sorunlara çözüm bulmak amacı ile karışımı veya bağlayıcıyı modifiye ederek asfalt üretimi gerçekleştirmektedir.  Mastik Asfalt Çelik köprü veya viyadüklerde uygulanan mastik asfalt; esnek yapısı ile kırılmaları ve çatlamaları önler, geçirimsiz özelliğiyle yalıtımı sağlar.
KENTYOL, mastik asfaltın en büyük tedarikçisidir ve şirketimiz tarafından pek çok büyük projede mastik asfalt uygulaması yapılmıştır. 

Bunlar;

• Yavuz Sultan Selim Köprüsü 
• Fatih Sultan Mehmet Köprüsü
• Osman Gazi Köprüsü (Yaklaşım Viyadüğü)
• Nissibi Köprüsü (Adıyaman)
• Karamağara Köprüsü (Elazığ)
• Haliç Köprüsü
• Gebze-İzmit arası viyadükler
•  Mahmutbey-Kınalı arası viyadükler

Taş Mastik Asfalt

Gerek dünyada gerekse ülkemizde artan trafik hacmi ve dingil yükleri nedeniyle yollarda oluşan tekerlek izleri yani oluklanmalar, üstyapıda oluşan en önemli bozulmalardan kabul edilmektedir. Bu yüzden tekerlek izi oluşumunu azaltmak ve yolların ömrünü arttırmak amacıyla, yüksek dane teması ve kenetlenmeyi sağlayan ve yüksek bitüm oranına sahip taş mastik kaplamalar geliştirilmiştir.
Taş mastik asfaltlar (TMA) genellikle ağır taşıt trafiğinin yoğun olduğu yollarda tercih edilmektedir. TMA karışımlar % 70 – 80 oranında kaba agrega , % 20 – 30 ince agrega ve % 6 – 7 gibi yüksek bitüm içeren kesikli gradasyona sahip karışımlardır. Agrega iskeletinin kaba mıcırdan oluşması agrega parçacıkları arasında daha fazla boşluk olmasına neden olmaktadır. Bu boşluklar ise mastik harç denilen ince agrega, filler, bitüm veya modifiye bitüm ile bitümün akmasını engelleyen elyaf ile doldurulmaktadır.

TMA’nın başlıca özellikleri aşağıdaki gibi sıralanabilir;
• Yüksek dayanım ve tekerlek izine karşı direnç
• Daha iyi yapısal iç direnç
• Kaymaya karşı direnç
• Ses absorbe etme özelliği
• Daha uzun hizmet süresi
• Yaşlanmaya karşı direnç

Renkli Asfalt

Özel pigmentler ve renkli agregalar ile kullanılarak üretilen renkli asfalt dekorasyon veya güvenlik amaçlı olarak kullanılmaktadır. 
Renkli asfalt üretimi ve uygulamasında Türkiye’de öncü rol üstlenen KENTYOL; yaya geçitleri, spor alanları, yürüyüş yolları, otoparklar ve otobüs duraklarında renkli asfalt uygulaması gerçekleştirebilmektedir. Aynı zamanda özel yollara dikkat çekmek ve diğer yollardan ayırmak için güvenlik amacıyla uygulanmaktadır.

Harç Tipi Kaplamalar

Harç tipi karışımlar, bir kaplamaya yüzey işlemi olarak uygulanan belirli gradasyona sahip ince agrega, mineral filler (gerekli ise), asfalt emülsiyonu ve su ile dizayn edilen bir karışım olup, asfalt kaplama yüzeylerinin hem koruyucu hem de düzeltici bakım işlemlerinde kullanılmaktadır. 
Yerel alanlarda yapısal zayıflıklar gösteren herhangi bir kaplama, uygulama öncesinde onarılmalıdır. Sürüş kalitesini düşürebilecek olan bütün tekerlek izleri, tümsekler, oturmalar, düşük banketler, enine eğim kusurları, ondülasyonlar ya da diğer yüzeysel problemler, uygulama öncesinde düzeltilmelidir.
Eski bir kaplama yüzeyde doğru şekilde uygulandığında, harç tipi kaplamalar oldukça etkili sonuçlar sağlamaktadır. Kaplamanın doğru zamanda yapılması, asfaltın oksidasyonu ve karışımın kırılganlaşmasından kaynaklanan yüzey bozukluklarının azaltılmasında yardımcı olmaktadır.
Harç tipi kaplamalar yüzey çatlaklarını yalıtmakta, sökülme ve matris kaybını durdurmakta, suya ve havaya karşı geçirimsiz bir yüzey sağlamakta ve yüksek kayma direnci ile fren emniyetini arttırmaktadır.

Hazır Asfalt

Hazır Asfalt, düşük hava sıcaklıklarında bile işlenebilir olan ve yoldaki çukurların onarımında kullanılan soğuk asfalt karışımıdır. Beton ve asfalt yüzeylerdeki çukurların ve bozulmaların tamirinde, ısıtmaya ve sıkıştırmaya gerek kalmadan pratik olarak kullanılabilen katkılı bir soğuk asfalt çeşididir. Şehir içi ve şehirlerarası yollarda, fabrika, hastane, okul, otel, sosyal tesis, oyun sahaları, açık ve kapalı otopark gibi alanlarda ve baca, ızgara, menhol kenarları gibi yerlerde kullanılır.  Hava şartlarının uygun olmadığı zamanlarda veya sıcak asfalt ile onarımın mümkün olmadığı yerlerde tamirat amaçlı kullanılır. Trafiğe kapalı alanlarda kalıcı, trafiğe açık alanlarda ise geçici çözüm olarak düşünülmelidir.

•Özel ekip veya donanım gerektirmez. 

•Isıtmaya gerek kalmadan kolayca serilir.

•Dört mevsim uygulanabilme özelliğiyle küçük alanlara pratik çözümler sunmaktadır.

•Hazır asfalt uygulanan yol hemen trafiğe açılabilmektedir.

•Uçucu solventler içermediği için çevreye ve insan sağlığına zararlı değildir.
6 ay raf ömrüne sahiptir.

Hazır Asfalt Kullanım Alanları

•Şehir içi ve şehirlerarası yol üstyapı onarımları
• Fabrika alanları, hastane ve okul bahçeleri

•Otel, sosyal tesis, site içi alanlar

•Yeşil park, açık ve kapalı otopark alanları
• Tenis kortları, basketbol vb. oyun sahaları

•Baca, ızgara ve menhol kenarları onarımı

Uygulama Detayları: Onarımı yapılacak alan (çukur) süpürülür, serbest malzeme, toprak, toz ve sudan arındıracak şekilde iyice temizlenir.
Çukur tabanı ve kenarlarına İsfalt Hazır Asfalt ile birlikte verilen emülsiyon (yapıştırıcı) bir fırça veya rulo yardımıyla sürülür ve yaklaşık 5 dakika beklenir.
Malzeme çukura boşaltılır ve bir kürekle bozuk alanı kaplayarak hafifçe tümsek olacak şekilde yayılır. Bu işlemden sonra kürek vb. aletle üzerine vurularak asfalt düzeltilir.
El tokmağı, kompaktör veya silindir kullanarak sıkıştırılır. Sıkıştırma işlemi otomobil vb. araçlarla üzerinden geçirilerek de yapılabilir.

Derz Dolgu Bitümü

IS-SEAL 10, (çatlak derz dolgu bitümü) çatlak tamiri ve derz dolgu işleri için, çeşitli katkılarla modifiye edilerek elastikiyet ve yapışma performansı yükseltilmiş, sıcak uygulanan bitüm esaslı dolgu malzemesidir.  Otoyollar, kent içi yollar, havaalanları, köprü ve viyadüklerde çatlak tamiri ve derz dolgusu işlerinde başarıyla kullanılır.
Bir kaplamanın hizmet ömrünü arttırmak için; proje gereği oluşturulan derzler ile iklim koşulları ve taşıt yüklerinden dolayı kılcal ya da daha geniş açıklıklı oluşan çatlaklarda kullanılır. Bu yapıların onarılmaması durumu daha büyük maliyetler ve iş gücü doğurmaktadır. IS-SEAL 10’un kullanım amacı gerek mekanik gerekse suyun tesiriyle oluşabilecek bozulmaların önüne geçmektir.
Enine, boyuna ya da rastgele oluşan çatlakların tamirinde etkin bir şekilde kullanılır.
Yüksek sıcaklık farklarında, nem muhtevasındaki artışlarda ve yoğun trafik altında bile performansını korur, kalıcı deformasyona karşı dayanıklı elastik bir malzemedir.
Asfalt, beton, çelik ve ahşap gibi yüzeylere yapışma kabiliyeti yüksektir.
• Isıtma ve uygulama işleminde özel donanım gerektirir.

•Solvent içermez.

•Geri dönüştürülebilir özelliktedir.

•Sıcak olarak üretildikten sonra paketlenerek soğutulmuş bir şekilde 18 kilogramlık teneke kutularda satılmaktadır. 

Uygulama Detayları:
Uygulamanın yapılacağı yüzeyde serbest malzeme olmamalı, temiz ve kuru olmalıdır. Toz, nem ve solvent içeriği yapışma kabiliyetinin ciddi anlamda düşmesine sebep olur.
Hazırlanmış yüzeye uygun bir aparat ile uygulama yapılır. Uygulanan malzeme sıcaklığı ortam sıcaklığına gelene kadar beklenir. Üzerinden geçecek cisimlere yapışması istenmiyor ise bitmiş yüzeye ince toz veya kum serpilmelidir.
Isıtılacak kazanlar temiz olmalıdır. Kazan içerisinde olabilecek herhangi bir yabancı madde (su, solvent, yağ, yakıt vb.) ürünün çalışma güvenliğini ve kalitesini bozar.
Çalışmalar esnasında iş güvenliği kurallarına uyulmalıdır.

Emülsiyon Üretimi: Emülsiyon, birbiri içinde çözünmeyen iki sıvıdan birinin ötekisi içerisinde küçük küre tanecikleri halinde üniform halinde dağılmasıdır. Bitüm emülsiyonları da bitüm küreciklerinin su içinde dağılmasından oluşur. Bu işlem mekanik olarak yapılır; ancak bitüm küreciklerinin birbirine yapışarak sudan ayrılmalarını önlemek için emülgatör denilen katkı maddeleri kullanılır.
Emülsiyon, iki asfalt tabakası arasına ve asfalt serilecek zemine uygulanır. Serimi yapılan asfaltın zemine ve asfalt tabakalarının birbirine yapışmasını sağlar. Şirketimizin emülsiyon üretim kapasitesi 25 ton/saattir. 

AsfaltFabrikasi_1
AsfaltFabrikasi_2
AsfaltFabrikasi_3
AsfaltFabrikasi_4
AsfaltFabrikasi_5
AsfaltFabrikasi_6
AsfaltFabrikasi_7
AsfaltFabrikasi_8

Diğer Hizmetlerimiz

İnsan Kaynakları Yönetimi

Kentyol Şişli Belediyesi’nin iştirak şirketi olarak, ‘İstihdam ve İşgücü Yönetiminde Doğru Çözümler’ iddiası ile Şişli Belediyesi’nde görev yapan 2 binden fazla çalışan ile nitelikli işgücü desteği sağlamaktadır.


İnceleyin

Özel Şişli Fatma Girik Yüksek Öğrenci Kız Öğrenci Yurdu

Şirketimiz tarafından yerel yönetimlerin sosyal sorumluluk projesi kapsamında işletmeye açılan Kız öğrenci Yurdu, ülkemizde üniversite eğitimi alan öğrencilerin barınma konusunda yarar sağlamaları üzerinden düşünülüp daha kaliteli ve daha nitelikli hizmet almaları için faaliyete geçirilmiş bir sosyal sorumluluk projesidir.


İnceleyin